Vakantie 2020

op .

Youandi op vakantie...

IMG 6097

Normaliter trekken we er regelmatig op uit om naar shows te gaan en combineren we dit met leuke lange weekenden ergens in Europa bij leuke meertjes om te plonzen, of bossen en bergen waar we uren kunnen 'hiken'.

Door Covid19 stond de camper al maanden stil... maar genoten we thuis van de rustige weekenden in ons locale bos en besteedde extra tijd in de tuin. We hebben nu onze moestuin met zelf geteelde groenten voor de honden om hun vleesmaaltijden aan te vullen -en ik eet natuurlijk ook de verse boontjes en brocoli uit eigen tuin.

IMG 5647

We hebben sinds maart ook  een paar nieuwe pluizige huisgenoten op 2 pootjes (Zijdehoenders) en we waren er best druk mee om ze groot te krijgen, OES-proof te maken en hun eigen tuin te creeëren. Ondertussen was mijn werk hectischer dan ooit, en was ik druk met een heel groot project -met nog grotere uitdagingen- te realiseren. Covid had heel veel impact, maar in Augustus konden we dan eindelijk op vakantie. Geen shows, en eigenlijk ook geen bestemming.

We startten in Zuid Duitsland, maar door het regenachtige weer besloot ik snel verder te rijden. Na het weekend moest ik helaas toch weer aan het werk, en werkte ik overdag vanuit mijn camper. Uiteindelijk belandde we in het mooie zonnige zuid Italië en kon ik eindelijk ook mijn laptop uitzetten. De vakantie kon nu écht beginnen! Het was best warm, maar dmv perfecte ventilatoren en heerlijke camperplaatsen met schaduw en vlakbij zee, genoten we allemaal van de rust en dit perfecte klimaat.IMG 6053

Dior liet dagelijks zien dat ze stiekem een zeemeermin is... wow wat kan ze goed zwemmen!!! Zelfs de golven waren geen uitdaging voor haar, en ze was dagelijks een populaire attractie op het strand voor de badgasten.

IMG 6168

We reden langzaam (héél langzaam) via de kust naar het noorden en bezochten veel stranden en besteedde ook een dag in Pompei om de ruïnes te bezichtigen. Dior en ik beklommen de dag daarna samen de Vesuvius vulkaan.

IMG 6145

Het was fijn om weer samen met alle Boppers op vakantie te zijn. We hebben genoten, en deze foto is misschien wel de mooiste van onze hele vakantie... Vincent & Chanel. 13 jaar oud en wat hadden we een lol! Op korte wandelingen gingen ze gewoon mee, en de rest van de dag lagen ze heerlijk te soezen voor de camper.

IMG 6205

Onze reis was niet gepland... en onderweg ontstond het spontane idee om nog even champagne te gaan proeven bij Moët met mijn vrienden en eigenaren van Joep. Dus reden we richting Epernay...

Via de Mont-Blanc tunnel kwamen we in Frankrijk, waar we in de bergen tussen de koeien wandelden en op mooie camperplaatsen aan de Rhône stonden. Uiteindelijk aangekomen op de vertrouwde champagne boerderij, was het een feest voor de alle honden om Joep te zien.

IMG 6305

En na een bezoekje aan Moët was het een perfecte afsluiting met een toast op onze Boppers.... en een speciale toast op Joep: Youandi Grand Vintage!